Search page

Søk

Søket fant 8 resultat in 0.044 sekundar.

Søkeresultat

  1. Fire and safetyplan

    Mål med oppgavene:

    • Forstå hvorfor vi har en Fire &safety plan.
    • Elevene skal lære seg symboler og signaler på en fire & safetyplan.
    • Elevene skal ved å kjenne igjen symbolene på Fire & safety planene forstå hvilket utstyr som finnes ombord på et skip.
    • Elevene skal få trenning i samarbeid med hverandre hvor de ikke er så høylytte.

     

    kjetilaarsteinsen@hotmail.com - 06.02.2018 - 17:21

  2. Lukket rom

    Elevene skal lære seg hva som går under betegnelsen et lukket rom.

    De skal vite hva som skal gjøres før en entrer et lukket rom, som AT, SJA, FJS, gassmåling.

    De skal vite hva som kan gjøres for å lufte ut tankene og hvordan dette gjøres.

    De skal vite hva utstyr vi bruker for å arbeide i et lukket rom

    De skal vite hvilket utstyr vi har for å utføre redningsaksjoner fra lukket rom

    De skal vite hvor ofte og hvorfor vi øver på redning fra lukket rom.

    De skal kjenne igjen merking på luker som forteller dem om hva innholdet i tankene er.

    kjetilaarsteinsen@hotmail.com - 03.02.2018 - 22:17

  3. Fremgangsmåte for å løse oppgaver i stabilitet

    Her ligger en fremgangsmåte for hvordan du kan løse oppgave 9-13 i undervisningsopplegget for stabilitet. 

    kjetilaarsteinsen@hotmail.com - 04.03.2018 - 23:20

  4. IMDG-koden oppdrag: Volum 1 og 2+ supplement

    Bruk IMDG- koden volum 1 og 2 samt supplementet for å fylle inn i tabellen. Her er det om å gjøre å bla i IMDG koden og gjøre seg kjent med den.

    kjetilaarsteinsen@hotmail.com - 25.03.2018 - 13:22

  5. Skipsstabilitet oppgaver for ca 20-30 skoletimer

    Her blir du kjent med begreper innenfor skips stabilitet, lærer deg å utføre utregninger i skips stabilitet og krav som stilles til skips stabiliteten.

    Mål for elevene:

    De skal vite hva KM, GM og KG er og hvor K,G og M er plassert iforhold til hverandre.

    De skal vite hva et vektdeplasement er (Δ), volumdeplasement (∇).

    De skal kunne finne ny KG etter lasting.

    De skal kunne forklare hvordan G forandrer seg når et skip laster og hvilke tiltak en kan gjøre for å forbedre GM.

     

    kjetilaarsteinsen@hotmail.com - 19.01.2018 - 18:56

  6. Utstyr i en redningsflåte

    Målet med oppgavene er at elevene skal bli kjent med utstyret ombord i en redningsflåte. Elevene skal få muligheten til å ta i utstyret, lese brukermanualer og smake på nødprovianten (Er kun pyrotekniskutstyr og medisiner som er fjernet fra flåtene).

     

    kjetilaarsteinsen@hotmail.com - 03.02.2018 - 20:39

  7. IMDG Koden, segregering av farlig last øvelse laste dekk-last.

    Elevene jobber i gruppe på 2(3).  Elevne skal lære seg hvordan de ved hjelp av farlig godsmerking på last kan skille disse og plassere dem i.ht. segregeringstabellen.

    Mål for oppgaven: Elevene skal kjenne igjen symbolene for farlig last, kunne de ulike farlig gods klassene og lære seg hvordan den farlige lasten blir segregert slik at de i fremtiden kan bistå navigatørene under lasting av farlig last. 

    kjetilaarsteinsen@hotmail.com - 28.01.2018 - 13:31

  8. IMDG-koden

    Her er en beskrivelse av hva IMDG- koden, Elevene på Maritime fag skal lære seg de ulike fareklassene, hvordan de bruker IMDG koden volum 1 og 2 samt supplementet. 

    Mål for elevene:

    De skal kunne forklare hva forkortelsen IMDG står for.

    De skal kunne forklare hensikten med IMDG-koden.

    De skal kunne forklare hvor mange farlig last klasser vi har.

    De skal kunne igjenkjenne og kunne de 9 farlig last klassene.

    De skal kunne igjenkjenne et UN-nummer og vite at noe om hvilken informasjon som vi kan finne ut ifra det.

    kjetilaarsteinsen@hotmail.com - 28.01.2018 - 11:21