Search page

Søket fant 6 resultat in 0.054 sekundar.

Søkeresultat

  1. Eksportert tekst fra "Undervisningsøkt" lagt inn som nettside

    http://deling.ndla.no/nn/interactive-content/8151

    Tittel og ingress

    1. Gi økta en tittel.
    2. Beskriv økta med to setninger.

    HTML: Hva er tagger? Aktuelle formater og standarder til produksjon av tekst og bilder i elektroniske medier.

    Rammen

    Hvilke rammebetingelser kan/vil påvirke hvordan økta blir?

    Knut Inge Skifjeld - 23.03.2015 - 11:24

  2. Lag faglige ressurser sammen med andre

    Her på delingsarenaen kan du nå lage fagressurser sammen med andre. Vi skal vise deg hvordan du går fram for å få til dette.

    Knut Inge Skifjeld - 05.02.2016 - 13:08

  3. Lag interaktive oppgaver tekstbasert

    På delingsarenaen kan du nå lage oppgaver på en enkel måte. Du kan lage hele oppgava ferdig før du åpner nettsida hvor selve interaktiviteten skal lages. Dermed kan du også lett dele manusforslag for oppgava med andre og bygge på og remikse andres tekstforslag.

    Vi har tre oppgavetyper hvor dette kan gjøres

    1. «dra og slipp tekst» (drag and drop text)
    2. «fyll ut» (fill in the blanks)
    3. «marker ord» (mark the words)

    Følgende tekstutdrag viser bruk:

    Knut Inge Skifjeld - 05.02.2016 - 14:02

  4. En kahoot om identitet og gruppespråk

    Knut Inge Skifjeld - 18.04.2016 - 08:26

  5. Tips til eksamen i samfunnsfaglig engelsk

    Generelt om stilen

    Det dreier seg først og fremst om å skrive en akademisk tekst. Det vil si at teksten tydelig skal vise din forståelse av temaet, dette er det aller viktigste. Du må også vise at du behersker et språk som er presist og variert, og formelt nok i forhold til denne sjangeren. Eksamensveiledninga for faget legger vekt på at teksten skal være selvstendig, så bruk læreboka og andre kilder med stor forsiktighet. Les oppgaven, og bruk dine egne kunnskaper og ideer som utgangspunkt for stoffutvalg.

    Knut Inge Skifjeld - 11.05.2016 - 13:53

  6. Kahooter til skolestart om læring og motivasjon

    Vi har laget en pakke med ressurser som kan brukes ved skolestart av lærer sammen med klassen. Ressursene har form av spørreundersøkelse og quiz. Disse ressursene kan godt brukes som innledning til diskusjon i klassen. De handler om læring og motivasjon.

    Den som kjører spørreundersøkelsen, kan laste ned et regneark med resultatene fra undersøkelsen i etterkant. Dette kan brukes ved flere anledninger gjennom året for å se om det er utvikling og endring i måten å svare.

    Knut Inge Skifjeld - 09.08.2016 - 13:39