Search page

Søket fant 5 resultat in 0.042 sekundar.

Søkeresultat

  1. Debatt / folkemøte: Interessekonflikter – biologisk mangfold – forvaltning

    Dette undervisningsopplegget ble brukt på VG1 naturfag med elever fra naturbruk og landslinja i sportsfiske, men kan tilpasses til andre trinn og fag.

    Læreren hadde på forhånd valgt tre tema som var aktuelle i media, skapte debatt lokalt og som elevene hadde et forhold til.

    • Villaks – oppdrettslaks
    • Rovdyr – beitedyr
    • Utbygging av Trongfossen

     

    Debatt

      

    kristin.bohle - 23.10.2015 - 11:43

  2. kommunisere skriftlig og/eller muntlig om et aktuelt naturfaglig tema

    Elevene skal opprette kontakt med elever i andre land, og kommunisere skriftlig og/eller muntlig om et aktuelt naturfaglig tema via kanaler eller prosjekter som er laget for skolebruk.

    Guttorm (NDLA) - 16.06.2016 - 11:07

  3. Holdbarheten av argumenter på Internett – for og mot bruk av hydrogen som drivstoff til personbiler

    Elevene skal finne og vurdere holdbarheten av argumenter som brukes på Internett, for og mot bruk av hydrogen som drivstoff til personbiler.

     

    Guttorm (NDLA) - 15.06.2016 - 12:54

  4. Kommunisere skriftlig og/eller muntlig om et aktuelt naturfaglig tema

    Elevene skal opprette kontakt med elever i andre land, og kommunisere skriftlig og/eller muntlig om et aktuelt naturfaglig tema via kanaler eller prosjekter som er laget for skolebruk.

    Guttorm (NDLA) - 16.06.2016 - 11:07

  5. Naturfag – variasjoner i en fiskebestand

    Elevene skal studere variasjoner i en loddebestand og drøfte hva som kan være årsaken til svingningene, basert på den beste kunnskapen vi har om lodde og fangst av lodde. Resultatene skal sammenfattes i en digital presentasjon.

     

    Læringsmål for opplegget: Elevene skal lære å raskt orientere seg innen et nytt fagområde, bruke SSB og reflektere over hvorfor dyrebestander svinger så voldsomt.

    Guttorm (NDLA) - 16.06.2016 - 11:12