Search page

Søket fant 13 resultat in 0.054 sekundar.

Søkeresultat

  1. Skipets besetning

    Læremål:

    Elevene skal kunne:

    Lage en skjematisk fremstilling( tegning) av et skips hierarki.

    Kunne forklare ansvarsområdet og arbeidsoppgaver til følgende stillinger ombord:

    -Kaptein

    -Maskinsjef

    -Overstyrmann

    -1.maskinist

    -Styrmenn

    -Maskinister

    -Matros

    -Motormenn

    -Kokk

    -Forpleiningsassistent

    Elevene skal kunne forklare:

    -Hvem som sitter i skipsledelsen

    -Begrepet sikkerhetsbemanning

    Kjenne til at STCW konvensjonen finnes og hva den omhandler

    kjetil.aarsteinsen@skole.rogfk.no - 24.08.2018 - 07:59

  2. Overflatebehandling

    Mål for overflatebehandlings-emnet er at elevene skal:

    Vite hvordan en vasker og hvilke produkter som er effektive mot rustrenning og hvilke som er skånsomme mot malingen. Kan nevne noen produkter av ulike kjemikalier som blir brukt som såpe om bord på skip. Eleven kan flere metoder for å fjerne korrosjon, vet hvilke renhetsklasser vi opererer med og hvilken klasse vi i beste fall kan oppnå på skip.

    kjetil.aarsteinsen@skole.rogfk.no - 16.08.2018 - 18:57

  3. Boksskjema for flaggregler og signalflagg

    Elevene får dette boksskjemaet utlevert ved timestart og skal fylle inn når elevene gjennomgår emne om flaggregler og signalflagg.

    kjetil.aarsteinsen@skole.rogfk.no - 30.10.2018 - 18:01

  4. Knuter og stikk

    Mål med øvelsen: Her skal dere lære dere knuter og stikk samt navnet på de ulike knuter og stikk. Dere skal kunne navn på utstyr som brukes i forbindelse med arbeid på tauverk og vire.

    Dere skal kunne følgende knuter og stikk:

    Dobbel halvstikk

    Båtsmannsknop

    Flaggstikk (enkel og dobbel)

    Burknop

    Pålestikk

    Øyespleis

    Øyespleis på kause

    Bendsling/ takling

    kjetil.aarsteinsen@skole.rogfk.no - 20.08.2018 - 20:45

  5. Egenvurdering stasjonsundervisning lastesikring

    Etter å hatt stasjonsundervisningen og stasjonen om lastesikring skal dere fylle ut egenvurderingsskjemaet.

    I tillegg skal  du skrive inn en en karakter på hvor dere mener dere ligger i henholdt til skjemaet bruk karakterene 1-6 hvor 6 er høyest. Om du mener du ligger imellom to karakterer kan du bruke + eller -. 

    kjetil.aarsteinsen@skole.rogfk.no - 27.09.2019 - 20:55

  6. Flaggregler og signalflagg

    Mål med oppgaven

     

    Elevene skal lære følgende:

    -Vite hvordan en behandler og respekterer et flagg.

    - Kunne rekkefølgen for hvilket flagg som skal heises/ låres først og sist

    - Plasseringen på de ulike flagg ombord på et skip

    - Kunne betydningen av signalflagg med hovedvekt på A, B, G, H, O, P, Q og U

    - Kunne det fonetiske alfabetet

     

     

    kjetil.aarsteinsen@skole.rogfk.no - 23.10.2018 - 20:30

  7. Stasjonsundervisning, overflatebehandling

    Planlegge arbeidet,

     

    (Drift og operasjon & YFF)

    Innhente nødvendig informasjon og utføre arbeidet på en sikker og god måte

    Kjenner til faremomenter og iverksetter tiltak for å unngå det som kan oppstå under arbeidet både i planlegging og utførelses del.

    Bruker korrekt verneutstyr uten påpakning fra lærer. Rydder opp evt verktøy på eget initiativ. Kan symboler som påbudsskilt og følger disse.

     

    kjetil.aarsteinsen@skole.rogfk.no - 27.09.2019 - 22:28

  8. Stasjonsundervisning lastesikring

    Beskrivelse à

    Kriterium ↓

    Fremragende

    Kompetent

    Under utvikling

    På begynnerstadiet

     

    kjetil.aarsteinsen@skole.rogfk.no - 22.09.2019 - 22:50

  9. Fortøynings arrangement

    Mål for elevene. 

     

    Her skal elevene lære seg om navn på fortøynings og ankring utstyr.

    Elevene skal lære om farer og hvilke verneutstyr de skal bruke under fortøynings og ankrings operasjoner.

    Elevene skal lære seg fagutrykk som blir brukt under en fortøyning eller en ankringsoperasjon.

    kjetil.aarsteinsen@skole.rogfk.no - 01.10.2019 - 21:03

  10. Vurderingsskjema for presentasjon fortøyning og ankrings operasjoner

    Dette skjemaet skal dere bruke underveis når dere lager presentasjonen samt at dere bruker dette når dere skal vurdere deres medelever.

    kjetil.aarsteinsen@skole.rogfk.no - 16.10.2019 - 16:08

  11. Oppgaver i kursrettelser

    Her ligger det noen oppgaver i kursrettelser.

    Fyll inn i word arket som ligger som en fil over.

    kjetil.aarsteinsen@skole.rogfk.no - 20.10.2019 - 13:06

  12. Bruksanvisning Misvisning

    Her finner dere en forklaring på hvordan dere skal regne ut misvisning.

    kjetil.aarsteinsen@skole.rogfk.no - 20.10.2019 - 13:19

  13. Eksempel film

    Her kan dere se et eksempel på hvordan en kort film som forklarer hvordan sjøveisregel 14 (Motsatte kurser) virker. Vi bruker 3D printet båter for å lage presentasjonene.

    kjetil.aarsteinsen@skole.rogfk.no - 05.11.2019 - 21:32