Search page

Søket fant 201 resultat in 0.052 sekundar.

Søkeresultat

  1. Oppgaver i behandling og sikring av last

    Elevene skal løse spørsmålene i vedlegget. Det er 49 spørsmål ifra kapittel 5 til 7 i boken skipstekniske tjenester ( sjømannskap 1).

    Elevne besvarer spørsmålene under veiledning ifra lærer.

    Elevene skal så repetere på spørsmålene og svarene ved å spille et spill.

    Litt om regler og spillet:

    to (tre) elever er på hvert lag og to lag kjemper imot hverandre

    Vi bruker brettet til den forsvunne diamant.

    Elevene spør hverandre utifra de 49 spørsmålene. De elevene som spør et spørsmål, sjekker løsningsforslaget for å se om dette er korrekt. 

    kjetil.aarsteinsen@skole.rogfk.no - 29.10.2019 - 18:56

  2. Presentasjon av sjøveisregler

     

    Dere skal bli kjent med sjøveisreglene for å forstå og hjelpe styrmannen som utkikk.

    Dere skal lage en film presentasjon via en PP- presentasjon eller annet hvor dere forklarer/viser hvordan sjøveisreglene fungerer.

    Sjøveisreglene med kommentarer finner dere i boken Fritidsbåt- skipperen fra side 11 og utover.

    Dere skal jobbe i par under denne oppgaven.

    Sjøveisregler som dere skal forklare er:

    Regel 2 Ansvar

    Regel 5 Utkikk

    Regel 6 Sikker fart

    Regel 7 Fare for sammenstøt

    Regel 8 Manøver for å unngå sammenstøt

    kjetil.aarsteinsen@skole.rogfk.no - 28.10.2019 - 18:58

  3. Flissetting vegg

    Flisseting av vegg

    Lære å regne ut avstander og inndeling

    Lære hvordan man monterer flis

    • velge egnede verktøy og maskiner knyttet til enkle arbeidsoppgaver innenfor bygg- og anleggsteknikk
    • velge, bruke og bearbeide materialer som benyttes i enkle konstruksjoner innenfor bygg- og anleggsteknikk
    • bruke verktøy og utstyr på en riktig måte i følge regelverk og normer

    albert.holten@mrfylke.no - 24.10.2019 - 11:23

  4. Oppgaver i ruteplanlegging

    Oppgaven går ut på:

    Les side 366 til 373 i Fritidsbåt- skipperen av Gunnar Ulseth.

    Gjør oppgaven som ligger i filen under.

    kjetil.aarsteinsen@skole.rogfk.no - 20.10.2019 - 14:40

  5. profesjonalitet i ulike yrker

    bilder beskriver de ulike yrkene elevene kan velge fra VG1 HO. Bildene skrives ut og henges opp i klasserommet. Så kan elevene gå fra bilde til bilde og skrive under bildet hva de mener er en profesjonell yrkesutøver i de ulike yrkene. Det de skriver brukes som grunnlag for diskusjon i plenum. Bildene er sakset fra google

    elljoh@ostfoldfk.no - 17.10.2019 - 23:04

  6. profesjonalitet i ulike yrker

    bilder beskriver de ulike yrkene elevene kan velge fra VG1 HO. Bildene skrives ut og henges opp i klasserommet. Så kan elevene gå fra bilde til bilde og skrive under bildet hva de mener er en profesjonell yrkesutøver i de ulike yrkene. Det de skriver brukes som grunnlag for diskusjon i plenum. Bildene er sakset fra google

    elljoh@ostfoldfk.no - 17.10.2019 - 23:04

  7. Mapping linguistic diversity

    The goal in this task is to map your class's linguistic diversity. In a multi-cultural and multi-lingual classroom, one of the first aims ought to be to find out the class's linguistic diversity. In the new curriculum, teachers have the onus to take into consideration diversity in the classroom. This is a democratic process which requires the cooperation of both the teacher and the pupil. This activity allows the teacher to do just that.

    spiwe.t.ronning@uis.no - 30.09.2019 - 09:10

  8. Intervjue Sikkerhetfamiliarisering

    •Elevene blir valgt som 1 og 2ere, lærer velger. De som har fått tallet 1 sitter innerst mot veggen( skottet om dette hadde vært et skip) og 2erne på andre siden.•De elevene som har fått tallet 1 skal så intervjue eleven (nr2) som sitter tvers ovenfor seg i to minutter om spørsmålene som står på det utdelte arket (disse ligger i linken nedenfor).•Deretter skal alle elevene som er nr2 flytte seg en plass til høyre og bli intervjuet av den nye personen som nå sitter ovenfor dem i 2 min. Dette foregår til du er kommet rundt og befinner seg på samme plass som ved oppstart.•Tidsbruk ca 30 min.

    kjetil.aarsteinsen@skole.rogfk.no - 28.09.2019 - 00:10

  9. Intervjue om skipets besetning

    Regler for intervjuet

    kjetil.aarsteinsen@skole.rogfk.no - 27.09.2019 - 23:52

  10. How to read and to apply literary vocabulary, an introduction

    How to start your year in ELK by reading Flash fiction and short stories and learning literary vocabulary. This is how we started our year in English literature and language this year. We worked with literary vocabulary and how to prove our points about literature by using literary vocabulary. 

     

    Nina Bell Rui Aadna - 01.02.2019 - 10:20

  11. Fagdag om by og kulturell identitet, Kultur og kommunikasjon 1

    Ta utgangspunkt i byen din for arbeidet med identitet og kulturell identitet for å arbeide med læreplanmålene i KK1-faget. Skien hadde nettopp vært gjennom en debatt i media om grafitti-kunst på byens fasader, etter å ha fått kritikk for byens manglende skjønnhet. Dette ble gjenstand for debatt også i KK-faget og vi jobbet med kulturell identitet og skjønnhetsbegrep, samtidig som vi jobbet med tolkning av semiotiske tegn og semantikk knyttet til utsmykningen. I tillegg ble vi kjent med byen gjennom å lage kart med bilder og geolokasjoner i Google maps.

    Nina Bell Rui Aadna - 01.02.2019 - 09:52

  12. Peer Teaching English Literature and Culture

    Initially we have read about the Romantic period in English litterature. Our textbook is: Access to English Literature.

    Nina Bell Rui Aadna - 01.02.2019 - 09:15

  13. Årsplan, yrkesrelevant undervisning i vg1, design og håndverk

    Årsplanen er utviklet med henblik på å få til yrkesrelevant interessedifferensiert undervisning på Vg1 Design og Håndverk. Den er utviklet med henblikk på den nye strukturen, men er temadelt med så åpne oppgaver at det vil være mulig å differensiere mot de fleste yrker.

    Julie Bjørnstad - 16.11.2018 - 09:28

  14. Skrive dialog på fransk

    Ofte til eksamen blir du bed6 om å skrive en dialog. Dialogen kan handle om mange ting, men regelen er uansett at vi sier hei/ eller hilser når vi begynner dialogen, og ha det når vi går. I tillegg er det vanlig å spørre om den andre har det bra eller ikke. Når det gjelder tema derimot, kan det være lurt å ha trent på noen situasjoner i forkant av skriftlig eksamen. Det kan gjøres i løpet av året i form av rollespill, eller gjøres nå som siste innspurt til eksamen vår 2018. 

    Nina Bell Rui Aadna - 24.05.2018 - 09:38

  15. Begrep kultur og kommunikasjon 3, eksamensforberedelse

    KK-faget er et spennende og bredt fag full av utfordringer og spennende muligheter. Mange temaene vi jobber med, krever ikke bare refleksjon og ettertanke, de krever at vi har kunnskap om å ta i bruk fagbegreper. Særlig utfordrende har det vært da vi har manglet en lærebok i faget, men vi har brukt utdrag fra lærebøker, NDLA sine ressurssider, og selvsagt har vi produsert mye selv. 

    Nina Bell Rui Aadna - 22.05.2018 - 07:18

  16. Working with novel, The Great Gatsby written oral task

    This took us roughly 3 weeks to fulfil. We read at home, in class and then we had one entire day where we could work with the written assignements. The tasks were given to them early on so they knew what I would demand from them.

    Nina Bell Rui Aadna - 20.05.2018 - 19:52

  17. Øvelse fransk skriftlig vg2

    Øvelse til eksamen fransk vg2, nivå 2, vår 2018

     

    CONTRE LE HARCÈLEMENT

     

    Nina Bell Rui Aadna - 16.05.2018 - 09:29

  18. Praktisk-muntlig eksamen Kultur og kommunikasjon 3, øvelse

    Interkulturell kommunikasjon

    Nina Bell Rui Aadna - 16.05.2018 - 08:50

  19. Praktisk-muntlig eksamen Kultur og kommunikasjon 3, øvelse

    Identitet

    Nina Bell Rui Aadna - 16.05.2018 - 08:45

  20. Praktisk-muntlig eksamen Kultur og kommunikasjon 3

    Øvelse til praktisk-muntlig eksamen Kultur og kommunikasjon 3

     

    Nina Bell Rui Aadna - 16.05.2018 - 08:38

Pages