Search page

Søket fant 389 resultat in 0.054 sekundar.

Søkeresultat

  1. Heldagsprøve fransk nivå 2

    Nina Bell Rui Aadna - 20.11.2020 - 08:40

  2. Green Book - movie and tasks

     

    TASKS TO "GREEN BOOK", THE MOVIE
     

    Watch the movie in class, then work on the tasks below. 

     

    Nina Bell Rui Aadna - 11.05.2020 - 20:52

  3. Fagsamtale fremmedspråk, et eksempel fra fransk

    Praktisk gjennomføring av fagsamtale med utvalgte 3 tema

     

    Nina Bell Rui Aadna - 11.05.2020 - 19:53

  4. La culture et les symboles en France, fransk

     

     Timer          Plan                                                      lenker og oppgaver

    Nina Bell Rui Aadna - 06.05.2020 - 10:41

  5. Grammatikkoppgaver engelsk

    Nina Bell Rui Aadna - 05.05.2020 - 15:52

  6. Presentation English vg1

     

    Main theme: Make a presentation of UK, Great Britain or the British Isles.  


      

    Tasks to choose from: 
     

    Nina Bell Rui Aadna - 05.05.2020 - 15:47

  7. In-depth International English, fordypningsemne

    Nina Bell Rui Aadna - 05.05.2020 - 14:03

  8. Arbeidshefte: Tømrerfaget med vekt på bjelkelag, bindingsverk og tak.

    VG1 Bygg og Anleggsteknikk

    Tema: Tømrerfaget med vekt på bjelkelag, bindingsverk og tak.

     

    lisabeth.eie.fagereng@ndla.no - 20.03.2020 - 12:43

  9. Delingsmappe undervisningsopplegg

    Kjetil Hope har tatt initiativ til og administerer et gigantisk deleprosjekt for norsk skole. Google delingsmappe med undervisningsopplegg, tips og mye mer. Kravet for å få tilgang er å dele selv - vinn vinn! 

    lisabeth.eie.fagereng@ndla.no - 17.03.2020 - 16:06

  10. Lage film av PowerPoint-presentasjon

    Du kan enkelt gjøre PowerPoint-presentasjonen din om til en film med innleste lydkommentarer. Vedlagt presentasjon viser deg hvordan.

    NB! LMS-ene våre er har ikke lagringskapasitet til at mange nå laster slike videoer opp i plattformene. Legg filmene på YouTube, Vimeo, Google Drive, OneDrive eller liknende steder - og del lenker med elevene.

    Julie Bjørnstad - 17.03.2020 - 15:55

  11. Artikkel: Oobah Butler bruker nettet for å tukle med virkeligheten

    Langlesing fra 2019: nettkultur og samfunn - hvordan manipulere virkeligheten på nett?

    Fra artikkelen

    lisabeth.eie.fagereng@ndla.no - 17.03.2020 - 15:42

  12. Hvorfor-lesing av Frode Gryttens twitternovelle "Befaring"

    En kort presentasjon som viser hvordan man kan stille spørsmål til tekster som grunnlag for refleksjon, samtale og analyse. Presentasjonen ble holdt på NDLAs livekanal 16.03.2020 #heimefra: 

    https://www.youtube.com/watch?v=DkbyyMligzs&amp=&feature=youtu.be

    Oppsummering spørsmål til "Befaring"

    lisabeth.eie.fagereng@ndla.no - 17.03.2020 - 15:07

  13. Tidligere eksamensoppgaver som hjemmeoppgaver til vurdering?

    Her finner du ideer til oppgaver som er tidligere gjennomført som eksamen. Legg føringer for hvilke kilder de kan bruke med god kildehenvisning: https://ndla.no/nb/subjects/subject:19/topic:1:195877/topic:1:6738/resource:1:58349

    På matematikk og NDLA finner du også løsningsforslag: https://ndla.no/subjects/subject:34/topic:5:1:165523/

    hege.nikolaisen@vtfk.no - 17.03.2020 - 12:04

  14. Filmen "Skinnet bedrar" med oppgaver til helsearbeiderfaget

    NRK i Tromsø har laget en tv-dokumentar om et ungt menneske på snart 100 år. En dame som ikke vil gå glipp av noe moro. Et menneske med et skarpt hode og stor livsappetitt.

    hege.nikolaisen@vtfk.no - 17.03.2020 - 11:40

  15. Oppgaver i behandling og sikring av last

    Elevene skal løse spørsmålene i vedlegget. Det er 49 spørsmål ifra kapittel 5 til 7 i boken skipstekniske tjenester ( sjømannskap 1).

    Elevne besvarer spørsmålene under veiledning ifra lærer.

    Elevene skal så repetere på spørsmålene og svarene ved å spille et spill.

    Litt om regler og spillet:

    to (tre) elever er på hvert lag og to lag kjemper imot hverandre

    Vi bruker brettet til den forsvunne diamant.

    Elevene spør hverandre utifra de 49 spørsmålene. De elevene som spør et spørsmål, sjekker løsningsforslaget for å se om dette er korrekt. 

    kjetil.aarsteinsen@skole.rogfk.no - 29.10.2019 - 18:56

  16. Presentasjon av sjøveisregler

     

    Dere skal bli kjent med sjøveisreglene for å forstå og hjelpe styrmannen som utkikk.

    Dere skal lage en film presentasjon via en PP- presentasjon eller annet hvor dere forklarer/viser hvordan sjøveisreglene fungerer.

    Sjøveisreglene med kommentarer finner dere i boken Fritidsbåt- skipperen fra side 11 og utover.

    Dere skal jobbe i par under denne oppgaven.

    Sjøveisregler som dere skal forklare er:

    Regel 2 Ansvar

    Regel 5 Utkikk

    Regel 6 Sikker fart

    Regel 7 Fare for sammenstøt

    Regel 8 Manøver for å unngå sammenstøt

    kjetil.aarsteinsen@skole.rogfk.no - 28.10.2019 - 18:58

  17. Flissetting vegg

    Flisseting av vegg

    Lære å regne ut avstander og inndeling

    Lære hvordan man monterer flis

    • velge egnede verktøy og maskiner knyttet til enkle arbeidsoppgaver innenfor bygg- og anleggsteknikk
    • velge, bruke og bearbeide materialer som benyttes i enkle konstruksjoner innenfor bygg- og anleggsteknikk
    • bruke verktøy og utstyr på en riktig måte i følge regelverk og normer

    albert.holten@mrfylke.no - 24.10.2019 - 11:23

  18. Oppgaver i ruteplanlegging

    Oppgaven går ut på:

    Les side 366 til 373 i Fritidsbåt- skipperen av Gunnar Ulseth.

    Gjør oppgaven som ligger i filen under.

    kjetil.aarsteinsen@skole.rogfk.no - 20.10.2019 - 14:40

  19. profesjonalitet i ulike yrker

    bilder beskriver de ulike yrkene elevene kan velge fra VG1 HO. Bildene skrives ut og henges opp i klasserommet. Så kan elevene gå fra bilde til bilde og skrive under bildet hva de mener er en profesjonell yrkesutøver i de ulike yrkene. Det de skriver brukes som grunnlag for diskusjon i plenum. Bildene er sakset fra google

    elljoh@ostfoldfk.no - 17.10.2019 - 23:04

  20. Mapping linguistic diversity

    The goal in this task is to map your class's linguistic diversity. In a multi-cultural and multi-lingual classroom, one of the first aims ought to be to find out the class's linguistic diversity. In the new curriculum, teachers have the onus to take into consideration diversity in the classroom. This is a democratic process which requires the cooperation of both the teacher and the pupil. This activity allows the teacher to do just that.

    spiwe.t.ronning@uis.no - 30.09.2019 - 09:10

Pages