Search page
Søket fant 204 resultat in 0.057 sekundar.
Søkeresultat
-
Heldagsprøve fransk nivå 2
Nina Bell Rui Aadna - 20.11.2020 - 08:40
-
Green Book - movie and tasks
TASKS TO "GREEN BOOK", THE MOVIE
Watch the movie in class, then work on the tasks below.
Nina Bell Rui Aadna - 11.05.2020 - 20:52
-
Fagsamtale fremmedspråk, et eksempel fra fransk
Praktisk gjennomføring av fagsamtale med utvalgte 3 tema
Nina Bell Rui Aadna - 11.05.2020 - 19:53
-
La culture et les symboles en France, fransk
Timer Plan lenker og oppgaver
Nina Bell Rui Aadna - 06.05.2020 - 10:41
-
Grammatikkoppgaver engelsk
Nina Bell Rui Aadna - 05.05.2020 - 15:52
-
Presentation English vg1
Main theme: Make a presentation of UK, Great Britain or the British Isles.
Tasks to choose from:
Nina Bell Rui Aadna - 05.05.2020 - 15:47
-
In-depth International English, fordypningsemne
Nina Bell Rui Aadna - 05.05.2020 - 14:03
-
Arbeidshefte: Tømrerfaget med vekt på bjelkelag, bindingsverk og tak.
VG1 Bygg og Anleggsteknikk
Tema: Tømrerfaget med vekt på bjelkelag, bindingsverk og tak.
lisabeth.eie.fagereng@ndla.no - 20.03.2020 - 12:43
-
Lage film av PowerPoint-presentasjon
Du kan enkelt gjøre PowerPoint-presentasjonen din om til en film med innleste lydkommentarer. Vedlagt presentasjon viser deg hvordan.
NB! LMS-ene våre er har ikke lagringskapasitet til at mange nå laster slike videoer opp i plattformene. Legg filmene på YouTube, Vimeo, Google Drive, OneDrive eller liknende steder - og del lenker med elevene.
Julie Bjørnstad - 17.03.2020 - 15:55
-
Oppgaver i behandling og sikring av last
Elevene skal løse spørsmålene i vedlegget. Det er 49 spørsmål ifra kapittel 5 til 7 i boken skipstekniske tjenester ( sjømannskap 1).
Elevne besvarer spørsmålene under veiledning ifra lærer.
Elevene skal så repetere på spørsmålene og svarene ved å spille et spill.
Litt om regler og spillet:
to (tre) elever er på hvert lag og to lag kjemper imot hverandre
Vi bruker brettet til den forsvunne diamant.
Elevene spør hverandre utifra de 49 spørsmålene. De elevene som spør et spørsmål, sjekker løsningsforslaget for å se om dette er korrekt.
kjetil.aarsteinsen@skole.rogfk.no - 29.10.2019 - 18:56
-
Presentasjon av sjøveisregler
Dere skal bli kjent med sjøveisreglene for å forstå og hjelpe styrmannen som utkikk.
Dere skal lage en film presentasjon via en PP- presentasjon eller annet hvor dere forklarer/viser hvordan sjøveisreglene fungerer.
Sjøveisreglene med kommentarer finner dere i boken Fritidsbåt- skipperen fra side 11 og utover.
Dere skal jobbe i par under denne oppgaven.
Sjøveisregler som dere skal forklare er:
Regel 2 Ansvar
Regel 5 Utkikk
Regel 6 Sikker fart
Regel 7 Fare for sammenstøt
Regel 8 Manøver for å unngå sammenstøt
kjetil.aarsteinsen@skole.rogfk.no - 28.10.2019 - 18:58
-
Flissetting vegg
Flisseting av vegg
Lære å regne ut avstander og inndeling
Lære hvordan man monterer flis
- velge egnede verktøy og maskiner knyttet til enkle arbeidsoppgaver innenfor bygg- og anleggsteknikk
- velge, bruke og bearbeide materialer som benyttes i enkle konstruksjoner innenfor bygg- og anleggsteknikk
- bruke verktøy og utstyr på en riktig måte i følge regelverk og normer
albert.holten@mrfylke.no - 24.10.2019 - 11:23
-
Oppgaver i ruteplanlegging
Oppgaven går ut på:
Les side 366 til 373 i Fritidsbåt- skipperen av Gunnar Ulseth.
Gjør oppgaven som ligger i filen under.
kjetil.aarsteinsen@skole.rogfk.no - 20.10.2019 - 14:40
-
profesjonalitet i ulike yrker
bilder beskriver de ulike yrkene elevene kan velge fra VG1 HO. Bildene skrives ut og henges opp i klasserommet. Så kan elevene gå fra bilde til bilde og skrive under bildet hva de mener er en profesjonell yrkesutøver i de ulike yrkene. Det de skriver brukes som grunnlag for diskusjon i plenum. Bildene er sakset fra google
elljoh@ostfoldfk.no - 17.10.2019 - 23:04
-
Mapping linguistic diversity
The goal in this task is to map your class's linguistic diversity. In a multi-cultural and multi-lingual classroom, one of the first aims ought to be to find out the class's linguistic diversity. In the new curriculum, teachers have the onus to take into consideration diversity in the classroom. This is a democratic process which requires the cooperation of both the teacher and the pupil. This activity allows the teacher to do just that.
spiwe.t.ronning@uis.no - 30.09.2019 - 09:10
-
Intervjue Sikkerhetfamiliarisering
•Elevene blir valgt som 1 og 2ere, lærer velger. De som har fått tallet 1 sitter innerst mot veggen( skottet om dette hadde vært et skip) og 2erne på andre siden.•De elevene som har fått tallet 1 skal så intervjue eleven (nr2) som sitter tvers ovenfor seg i to minutter om spørsmålene som står på det utdelte arket (disse ligger i linken nedenfor).•Deretter skal alle elevene som er nr2 flytte seg en plass til høyre og bli intervjuet av den nye personen som nå sitter ovenfor dem i 2 min. Dette foregår til du er kommet rundt og befinner seg på samme plass som ved oppstart.•Tidsbruk ca 30 min.
kjetil.aarsteinsen@skole.rogfk.no - 28.09.2019 - 00:10
-
Intervjue om skipets besetning
Regler for intervjuet
kjetil.aarsteinsen@skole.rogfk.no - 27.09.2019 - 23:52
-
How to read and to apply literary vocabulary, an introduction
How to start your year in ELK by reading Flash fiction and short stories and learning literary vocabulary. This is how we started our year in English literature and language this year. We worked with literary vocabulary and how to prove our points about literature by using literary vocabulary.
Nina Bell Rui Aadna - 01.02.2019 - 10:20
-
Fagdag om by og kulturell identitet, Kultur og kommunikasjon 1
Ta utgangspunkt i byen din for arbeidet med identitet og kulturell identitet for å arbeide med læreplanmålene i KK1-faget. Skien hadde nettopp vært gjennom en debatt i media om grafitti-kunst på byens fasader, etter å ha fått kritikk for byens manglende skjønnhet. Dette ble gjenstand for debatt også i KK-faget og vi jobbet med kulturell identitet og skjønnhetsbegrep, samtidig som vi jobbet med tolkning av semiotiske tegn og semantikk knyttet til utsmykningen. I tillegg ble vi kjent med byen gjennom å lage kart med bilder og geolokasjoner i Google maps.
Nina Bell Rui Aadna - 01.02.2019 - 09:52
-
Peer Teaching English Literature and Culture
Initially we have read about the Romantic period in English litterature. Our textbook is: Access to English Literature.
Nina Bell Rui Aadna - 01.02.2019 - 09:15