Search page

Søket fant 703 resultat in 0.06 sekundar.

Søkeresultat

  1. profesjonalitet i ulike yrker

    bilder beskriver de ulike yrkene elevene kan velge fra VG1 HO. Bildene skrives ut og henges opp i klasserommet. Så kan elevene gå fra bilde til bilde og skrive under bildet hva de mener er en profesjonell yrkesutøver i de ulike yrkene. Det de skriver brukes som grunnlag for diskusjon i plenum. Bildene er sakset fra google

    elljoh@ostfoldfk.no - 17.10.2019 - 23:04

  2. profesjonalitet i ulike yrker

    bilder beskriver de ulike yrkene elevene kan velge fra VG1 HO. Bildene skrives ut og henges opp i klasserommet. Så kan elevene gå fra bilde til bilde og skrive under bildet hva de mener er en profesjonell yrkesutøver i de ulike yrkene. Det de skriver brukes som grunnlag for diskusjon i plenum. Bildene er sakset fra google

    elljoh@ostfoldfk.no - 17.10.2019 - 23:04

  3. Fortøynings arrangement

    Mål for elevene. 

     

    Her skal elevene lære seg om navn på fortøynings og ankring utstyr.

    Elevene skal lære om farer og hvilke verneutstyr de skal bruke under fortøynings og ankrings operasjoner.

    Elevene skal lære seg fagutrykk som blir brukt under en fortøyning eller en ankringsoperasjon.

    kjetil.aarsteinsen@skole.rogfk.no - 01.10.2019 - 21:03

  4. Mapping linguistic diversity

    The goal in this task is to map your class's linguistic diversity. In a multi-cultural and multi-lingual classroom, one of the first aims ought to be to find out the class's linguistic diversity. In the new curriculum, teachers have the onus to take into consideration diversity in the classroom. This is a democratic process which requires the cooperation of both the teacher and the pupil. This activity allows the teacher to do just that.

    spiwe.t.ronning@uis.no - 30.09.2019 - 09:10

  5. Intervjue Sikkerhetfamiliarisering

    •Elevene blir valgt som 1 og 2ere, lærer velger. De som har fått tallet 1 sitter innerst mot veggen( skottet om dette hadde vært et skip) og 2erne på andre siden.•De elevene som har fått tallet 1 skal så intervjue eleven (nr2) som sitter tvers ovenfor seg i to minutter om spørsmålene som står på det utdelte arket (disse ligger i linken nedenfor).•Deretter skal alle elevene som er nr2 flytte seg en plass til høyre og bli intervjuet av den nye personen som nå sitter ovenfor dem i 2 min. Dette foregår til du er kommet rundt og befinner seg på samme plass som ved oppstart.•Tidsbruk ca 30 min.

    kjetil.aarsteinsen@skole.rogfk.no - 28.09.2019 - 00:10

  6. Intervjue om skipets besetning

    Regler for intervjuet

    kjetil.aarsteinsen@skole.rogfk.no - 27.09.2019 - 23:52

  7. Stasjonsundervisning, overflatebehandling

    Planlegge arbeidet,

     

    (Drift og operasjon & YFF)

    Innhente nødvendig informasjon og utføre arbeidet på en sikker og god måte

    Kjenner til faremomenter og iverksetter tiltak for å unngå det som kan oppstå under arbeidet både i planlegging og utførelses del.

    Bruker korrekt verneutstyr uten påpakning fra lærer. Rydder opp evt verktøy på eget initiativ. Kan symboler som påbudsskilt og følger disse.

     

    kjetil.aarsteinsen@skole.rogfk.no - 27.09.2019 - 22:28

  8. Stasjonsundervisning lastesikring

    Beskrivelse à

    Kriterium ↓

    Fremragende

    Kompetent

    Under utvikling

    På begynnerstadiet

     

    kjetil.aarsteinsen@skole.rogfk.no - 22.09.2019 - 22:50

  9. Repetisjon av begreper og sånt til prøve om kostnads- og etterspørselsteori

    Jobb sammen to og to. Én elev leser opp begrepet / spørsmålet, den andre svarer. Les gjerne begrepet annenhver gang.

    Julie Bjørnstad - 20.09.2019 - 09:13

  10. Meine Schule

    Fyll ut med riktige ord

    lana.chernik@bfk.no - 13.03.2019 - 06:36

  11. Navnet på de ulike dagene

    oppgave om hvor dagene har fått navnet sitt fra

    ina.h.tangen@hiof.no - 26.02.2019 - 22:58

  12. Hvilke stykker hører sammen

    Finn kortene som hører sammen.

    hilde.erstad@hiof.no - 19.02.2019 - 22:49

  13. Multiplikasjon er gjentatt addisjon

    Multiplikasjon er gjentatt addisjon

    hildeherstad@gmail.com - 18.02.2019 - 18:22

  14. How to read and to apply literary vocabulary, an introduction

    How to start your year in ELK by reading Flash fiction and short stories and learning literary vocabulary. This is how we started our year in English literature and language this year. We worked with literary vocabulary and how to prove our points about literature by using literary vocabulary. 

     

    Nina Bell Rui Aadna - 01.02.2019 - 10:20

  15. Fagdag om by og kulturell identitet, Kultur og kommunikasjon 1

    Ta utgangspunkt i byen din for arbeidet med identitet og kulturell identitet for å arbeide med læreplanmålene i KK1-faget. Skien hadde nettopp vært gjennom en debatt i media om grafitti-kunst på byens fasader, etter å ha fått kritikk for byens manglende skjønnhet. Dette ble gjenstand for debatt også i KK-faget og vi jobbet med kulturell identitet og skjønnhetsbegrep, samtidig som vi jobbet med tolkning av semiotiske tegn og semantikk knyttet til utsmykningen. I tillegg ble vi kjent med byen gjennom å lage kart med bilder og geolokasjoner i Google maps.

    Nina Bell Rui Aadna - 01.02.2019 - 09:52

  16. Peer Teaching English Literature and Culture

    Initially we have read about the Romantic period in English litterature. Our textbook is: Access to English Literature.

    Nina Bell Rui Aadna - 01.02.2019 - 09:15

  17. Årsplan, yrkesrelevant undervisning i vg1, design og håndverk

    Årsplanen er utviklet med henblik på å få til yrkesrelevant interessedifferensiert undervisning på Vg1 Design og Håndverk. Den er utviklet med henblikk på den nye strukturen, men er temadelt med så åpne oppgaver at det vil være mulig å differensiere mot de fleste yrker.

    Julie Bjørnstad - 16.11.2018 - 09:28

  18. Flaggregler og signalflagg

    Mål med oppgaven

     

    Elevene skal lære følgende:

    -Vite hvordan en behandler og respekterer et flagg.

    - Kunne rekkefølgen for hvilket flagg som skal heises/ låres først og sist

    - Plasseringen på de ulike flagg ombord på et skip

    - Kunne betydningen av signalflagg med hovedvekt på A, B, G, H, O, P, Q og U

    - Kunne det fonetiske alfabetet

     

     

    kjetil.aarsteinsen@skole.rogfk.no - 23.10.2018 - 20:30

  19. to be (am - are - is)

    Oppgavene gir trening i å bruke verbet to be riktig i presens(nåtid). Veldig enkle setninger.

    jbkje@solaskolen.net - 03.10.2018 - 17:19

  20. Was machst du in deiner Freizeit?

    Was machst du in deiner Freizeit?

    nina.johnsson@arendal.vgs.no - 04.09.2018 - 11:10

Pages