Search page

Søket fant 289 resultat in 0.058 sekundar.

Søkeresultat

  1. Eksempel film

    Her kan dere se et eksempel på hvordan en kort film som forklarer hvordan sjøveisregel 14 (Motsatte kurser) virker. Vi bruker 3D printet båter for å lage presentasjonene.

    kjetil.aarsteinsen@skole.rogfk.no - 05.11.2019 - 21:32

  2. Fortøynings arrangement

    Mål for elevene. 

     

    Her skal elevene lære seg om navn på fortøynings og ankring utstyr.

    Elevene skal lære om farer og hvilke verneutstyr de skal bruke under fortøynings og ankrings operasjoner.

    Elevene skal lære seg fagutrykk som blir brukt under en fortøyning eller en ankringsoperasjon.

    kjetil.aarsteinsen@skole.rogfk.no - 01.10.2019 - 21:03

  3. Stasjonsundervisning, overflatebehandling

    Planlegge arbeidet,

     

    (Drift og operasjon & YFF)

    Innhente nødvendig informasjon og utføre arbeidet på en sikker og god måte

    Kjenner til faremomenter og iverksetter tiltak for å unngå det som kan oppstå under arbeidet både i planlegging og utførelses del.

    Bruker korrekt verneutstyr uten påpakning fra lærer. Rydder opp evt verktøy på eget initiativ. Kan symboler som påbudsskilt og følger disse.

     

    kjetil.aarsteinsen@skole.rogfk.no - 27.09.2019 - 22:28

  4. Stasjonsundervisning lastesikring

    Beskrivelse à

    Kriterium ↓

    Fremragende

    Kompetent

    Under utvikling

    På begynnerstadiet

     

    kjetil.aarsteinsen@skole.rogfk.no - 22.09.2019 - 22:50

  5. Repetisjon av begreper og sånt til prøve om kostnads- og etterspørselsteori

    Jobb sammen to og to. Én elev leser opp begrepet / spørsmålet, den andre svarer. Les gjerne begrepet annenhver gang.

    Julie Bjørnstad - 20.09.2019 - 09:13

  6. Meine Schule

    Fyll ut med riktige ord

    lana.chernik@bfk.no - 13.03.2019 - 06:36

  7. Navnet på de ulike dagene

    oppgave om hvor dagene har fått navnet sitt fra

    ina.h.tangen@hiof.no - 26.02.2019 - 22:58

  8. Hvilke stykker hører sammen

    Finn kortene som hører sammen.

    hilde.erstad@hiof.no - 19.02.2019 - 22:49

  9. Multiplikasjon er gjentatt addisjon

    Multiplikasjon er gjentatt addisjon

    hildeherstad@gmail.com - 18.02.2019 - 18:22

  10. Flaggregler og signalflagg

    Mål med oppgaven

     

    Elevene skal lære følgende:

    -Vite hvordan en behandler og respekterer et flagg.

    - Kunne rekkefølgen for hvilket flagg som skal heises/ låres først og sist

    - Plasseringen på de ulike flagg ombord på et skip

    - Kunne betydningen av signalflagg med hovedvekt på A, B, G, H, O, P, Q og U

    - Kunne det fonetiske alfabetet

     

     

    kjetil.aarsteinsen@skole.rogfk.no - 23.10.2018 - 20:30

  11. to be (am - are - is)

    Oppgavene gir trening i å bruke verbet to be riktig i presens(nåtid). Veldig enkle setninger.

    jbkje@solaskolen.net - 03.10.2018 - 17:19

  12. Was machst du in deiner Freizeit?

    Was machst du in deiner Freizeit?

    nina.johnsson@arendal.vgs.no - 04.09.2018 - 11:10

  13. Skipets besetning

    Læremål:

    Elevene skal kunne:

    Lage en skjematisk fremstilling( tegning) av et skips hierarki.

    Kunne forklare ansvarsområdet og arbeidsoppgaver til følgende stillinger ombord:

    -Kaptein

    -Maskinsjef

    -Overstyrmann

    -1.maskinist

    -Styrmenn

    -Maskinister

    -Matros

    -Motormenn

    -Kokk

    -Forpleiningsassistent

    Elevene skal kunne forklare:

    -Hvem som sitter i skipsledelsen

    -Begrepet sikkerhetsbemanning

    Kjenne til at STCW konvensjonen finnes og hva den omhandler

    kjetil.aarsteinsen@skole.rogfk.no - 24.08.2018 - 07:59

  14. Knuter og stikk

    Mål med øvelsen: Her skal dere lære dere knuter og stikk samt navnet på de ulike knuter og stikk. Dere skal kunne navn på utstyr som brukes i forbindelse med arbeid på tauverk og vire.

    Dere skal kunne følgende knuter og stikk:

    Dobbel halvstikk

    Båtsmannsknop

    Flaggstikk (enkel og dobbel)

    Burknop

    Pålestikk

    Øyespleis

    Øyespleis på kause

    Bendsling/ takling

    kjetil.aarsteinsen@skole.rogfk.no - 20.08.2018 - 20:45

  15. Overflatebehandling

    Mål for overflatebehandlings-emnet er at elevene skal:

    Vite hvordan en vasker og hvilke produkter som er effektive mot rustrenning og hvilke som er skånsomme mot malingen. Kan nevne noen produkter av ulike kjemikalier som blir brukt som såpe om bord på skip. Eleven kan flere metoder for å fjerne korrosjon, vet hvilke renhetsklasser vi opererer med og hvilken klasse vi i beste fall kan oppnå på skip.

    kjetil.aarsteinsen@skole.rogfk.no - 16.08.2018 - 18:57

  16. Bindeord i fransk, fremmedspråk

    Hvordan binde sammen en tekst slik at den får bedre sammenheng? 

    Også i fremmedspråk slik som engelsk og fransk må tekster henge sammen for at leseren bedre skal få oversikt. Tenk deg på norsk at du bygger opp en innledning der du sier hva du skal gjøre, en hoveddel der du har mange avsnitt du binder sammen fordi de skal henge sammen eller i stå i motsetningsforhold til hverandre, og en avslutning som henter fram noen av poengene du har hatt før.

    Nina Bell Rui Aadna - 20.05.2018 - 19:15

  17. The Conflict in Northern Ireland Part 2

    Fill out the spaces with the words following the text

    lana.chernik@bfk.no - 05.03.2018 - 09:49

  18. The Conflict in Northern Ireland Part 1

    Fill out the boxes with the correct words

    lana.chernik@bfk.no - 04.03.2018 - 10:54

  19. The UK and Brexit

    Read about UK attitudes to the EU and the Brexit discussions 

    Knut Inge Skifjeld - 08.02.2018 - 13:44

  20. IMDG-koden

    Her er en beskrivelse av hva IMDG- koden, Elevene på Maritime fag skal lære seg de ulike fareklassene, hvordan de bruker IMDG koden volum 1 og 2 samt supplementet. 

    Mål for elevene:

    De skal kunne forklare hva forkortelsen IMDG står for.

    De skal kunne forklare hensikten med IMDG-koden.

    De skal kunne forklare hvor mange farlig last klasser vi har.

    De skal kunne igjenkjenne og kunne de 9 farlig last klassene.

    De skal kunne igjenkjenne et UN-nummer og vite at noe om hvilken informasjon som vi kan finne ut ifra det.

    kjetilaarsteinsen@hotmail.com - 28.01.2018 - 11:21

Pages