Search page

Søk

Søket fant 1009 resultat in 0.041 sekundar.

Søkeresultat

  1. Was machst du in deiner Freizeit?

    Was machst du in deiner Freizeit?

    nina.johnsson@arendal.vgs.no - 04.09.2018 - 11:10

  2. Skipets besetning

    Læremål:

    Elevene skal kunne:

    Lage en skjematisk fremstilling( tegning) av et skips hierarki.

    Kunne forklare ansvarsområdet og arbeidsoppgaver til følgende stillinger ombord:

    -Kaptein

    -Maskinsjef

    -Overstyrmann

    -1.maskinist

    -Styrmenn

    -Maskinister

    -Matros

    -Motormenn

    -Kokk

    -Forpleiningsassistent

    Elevene skal kunne forklare:

    -Hvem som sitter i skipsledelsen

    -Begrepet sikkerhetsbemanning

    Kjenne til at STCW konvensjonen finnes og hva den omhandler

    kjetil.aarsteinsen@skole.rogfk.no - 24.08.2018 - 07:59

  3. Overflatebehandling

    Mål for overflatebehandlings-emnet er at elevene skal:

    Vite hvordan en vasker og hvilke produkter som er effektive mot rustrenning og hvilke som er skånsomme mot malingen. Kan nevne noen produkter av ulike kjemikalier som blir brukt som såpe om bord på skip. Eleven kan flere metoder for å fjerne korrosjon, vet hvilke renhetsklasser vi opererer med og hvilken klasse vi i beste fall kan oppnå på skip.

    kjetil.aarsteinsen@skole.rogfk.no - 16.08.2018 - 18:57

  4. Skrive dialog på fransk

    Ofte til eksamen blir du bed6 om å skrive en dialog. Dialogen kan handle om mange ting, men regelen er uansett at vi sier hei/ eller hilser når vi begynner dialogen, og ha det når vi går. I tillegg er det vanlig å spørre om den andre har det bra eller ikke. Når det gjelder tema derimot, kan det være lurt å ha trent på noen situasjoner i forkant av skriftlig eksamen. Det kan gjøres i løpet av året i form av rollespill, eller gjøres nå som siste innspurt til eksamen vår 2018. 

    Nina Bell Rui Aadna - 24.05.2018 - 09:38

  5. Begrep kultur og kommunikasjon 3, eksamensforberedelse

    KK-faget er et spennende og bredt fag full av utfordringer og spennende muligheter. Mange temaene vi jobber med, krever ikke bare refleksjon og ettertanke, de krever at vi har kunnskap om å ta i bruk fagbegreper. Særlig utfordrende har det vært da vi har manglet en lærebok i faget, men vi har brukt utdrag fra lærebøker, NDLA sine ressurssider, og selvsagt har vi produsert mye selv. 

    Nina Bell Rui Aadna - 22.05.2018 - 07:18

  6. Working with novel, The Great Gatsby written oral task

    This took us roughly 3 weeks to fulfil. We read at home, in class and then we had one entire day where we could work with the written assignements. The tasks were given to them early on so they knew what I would demand from them.

    Nina Bell Rui Aadna - 20.05.2018 - 19:52

  7. Bindeord i fransk, fremmedspråk

    Hvordan binde sammen en tekst slik at den får bedre sammenheng? 

    Også i fremmedspråk slik som engelsk og fransk må tekster henge sammen for at leseren bedre skal få oversikt. Tenk deg på norsk at du bygger opp en innledning der du sier hva du skal gjøre, en hoveddel der du har mange avsnitt du binder sammen fordi de skal henge sammen eller i stå i motsetningsforhold til hverandre, og en avslutning som henter fram noen av poengene du har hatt før.

    Nina Bell Rui Aadna - 20.05.2018 - 19:15

  8. Øvelse fransk skriftlig vg2

    Øvelse til eksamen fransk vg2, nivå 2, vår 2018

     

    CONTRE LE HARCÈLEMENT

     

    Nina Bell Rui Aadna - 16.05.2018 - 09:29

  9. Praktisk-muntlig eksamen Kultur og kommunikasjon 3, øvelse

    Interkulturell kommunikasjon

    Nina Bell Rui Aadna - 16.05.2018 - 08:50

  10. Praktisk-muntlig eksamen Kultur og kommunikasjon 3, øvelse

    Identitet

    Nina Bell Rui Aadna - 16.05.2018 - 08:45

  11. Praktisk-muntlig eksamen Kultur og kommunikasjon 3

    Øvelse til praktisk-muntlig eksamen Kultur og kommunikasjon 3

     

    Nina Bell Rui Aadna - 16.05.2018 - 08:38

  12. Praktisk-muntlig eksamen Kultur og kommunikasjon 3

    Øvelse til praktisk-muntlig eksamen i Kultur og kommunikasjon 3

     

    Praktisk-muntlig eksamen KK med utgangspunkt i hendelse fra 2017

    Nina Bell Rui Aadna - 16.05.2018 - 08:06

  13. Kultur og kommunikasjon, muntlig eksamen, øvelse

    Vi har laget en oppgave over en variasjon vi brukte til muntlig i fjor. Den har bare vært brukt til øvelse, og kan kanskje brukes av dere også? 

    Praktisk-muntlig eksamensøvelse KK 2018

    Nina Bell Rui Aadna - 14.05.2018 - 08:59

  14. IMDG-koden oppdrag: Volum 1 og 2+ supplement

    Bruk IMDG- koden volum 1 og 2 samt supplementet for å fylle inn i tabellen. Her er det om å gjøre å bla i IMDG koden og gjøre seg kjent med den.

    kjetilaarsteinsen@hotmail.com - 25.03.2018 - 13:22

  15. Manuell Vedkløyver for TIP

    Elevene skal lære å  planlegge og produsere en vedkløyver, som innebærer opplæring og bruk av verktøy som: måleutstyr, båndsag, båndsliper, håndholdt slipeutstyr, søyleboremaskin, valse\bøye utstyr. Samt arbeidsoperasjoner som: varmt arbeid, derunder sveising og  bruk av plasmaskjærer / skjærebrenner.

    Manuell vedkløyver lakkeres kreativt av elevene etter sammenstilling.

    Det er et mål at elevene skal lage en vedkløyver hver, og denne skal vurderes med karakter og eller muntlig tilbakemelding.

    adneostebrot@gmail.com - 08.03.2018 - 18:49

  16. The Conflict in Northern Ireland Part 2

    Fill out the spaces with the words following the text

    lana.chernik@bfk.no - 05.03.2018 - 09:49

  17. Fremgangsmåte for å løse oppgaver i stabilitet

    Her ligger en fremgangsmåte for hvordan du kan løse oppgave 9-13 i undervisningsopplegget for stabilitet. 

    kjetilaarsteinsen@hotmail.com - 04.03.2018 - 23:20

  18. The Conflict in Northern Ireland Part 1

    Fill out the boxes with the correct words

    lana.chernik@bfk.no - 04.03.2018 - 10:54

  19. The UK and Brexit

    Read about UK attitudes to the EU and the Brexit discussions 

    Knut Inge Skifjeld - 08.02.2018 - 13:44

  20. Fire and safetyplan

    Mål med oppgavene:

    • Forstå hvorfor vi har en Fire &safety plan.
    • Elevene skal lære seg symboler og signaler på en fire & safetyplan.
    • Elevene skal ved å kjenne igjen symbolene på Fire & safety planene forstå hvilket utstyr som finnes ombord på et skip.
    • Elevene skal få trenning i samarbeid med hverandre hvor de ikke er så høylytte.

     

    kjetilaarsteinsen@hotmail.com - 06.02.2018 - 17:21

Pages